חנה אהרוני
חינוך מוסיקאלי

בתקופה בה הופיעה ב"לי-לה-לו" בהיותה נערה בת חמש עשרה, התחילה חנה אהרוני בלימודי פיתוח קול. מורתה הראשונה הייתה הגב' וילנר שלימדה אותה זימרת "לידר" (שירים אומנותיים קלאסיים) ואופרה. בהופעת התלמידות המצטיינות של אותה מורה באולם "אוהל שם", שרה חנה אריה מ"מאדאם באטרפליי" וזכתה לביקורת חיובית של מנשה רבינא. כבר אז השתרע המנעד שלה על ארבע אוקטבות, אך הקולורטורה עדיין לא היתה מעובדת דיה.
מחשש לפגיעה בקולה עקב פיתוח הקול בגיל צעיר, שלחה אותה מורתה לאודיולוג דר' צליוק, שלאחר בדיקה קבע כי קולה ניחן בעוצמה חזקה ולא נשקפת לו כל סכנה.

היא המשיכה את לימודיה בקונסרבטוריון "שולמית" ומורתה הייתה אלי קורץ. מאוחר יותר כשהופיעה במועדוני ליילה בניו יורק המשיכה ללמוד פיתוח קול וזמרה קלאסית עם מאסטרו קארלו מנוטי (Carlo Menotti), מורם של זמרים ידועים כג'ודי גארלנד, הרי בלפונטה ודיאנה רוס. אחר כך המשיכה ללמוד עם וויליאם ריילי (William Riley) שעבד עם זמרי אופרה ופופ כאחד. בין תלמידותיו הידועות היו באותו זמן - ליזה מינלי ומאוחר יותר - סלין דיון. מלבד מורים אלה, למדה חנה אהרוני אצל מורים נוספים - בלוס אנג'לס ובפאריז. כתוצאה מחינוכה המוסיקלי השתרע מנעד קולה הפנומנלי על ארבע אוקטבות שאותן היא הפיקה בצלילות מירבית וללא מאמץ. העיתונות השוותה את קולה לזה של אימה סומאק (Yma Sumac) הזמרת שהייתה ידועה בעולם בזכות מנעד קולה הרחב.
לצורך הזמרה למדה חנה אהרוני אנגלית, צרפתית, יידיש, איטלקית וגרמנית, אך מלבד עברית ותימנית היא גם דוברת ספרדית ושרה בשפות אלו וכן בלדינו ובפורטוגזית.



נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: