אורה בועזסון-חורב
תפקידים באתר: מעבדת, מלווה
לידה: 14.11.1975
פטירה: 3.1.2017

ביוגרפיה

נגנית הקונטרבס אורה בועזסון-חורב התמחתה בנגינתה בביצוע יצירות בנות זמננו המשלבות אלתור עם מוסיקה כתובה. בשנת 1999 היא סיימה בהצטיינות את לימודיה לתואר הראשון ב-New England Conservatory בבוסטון, ארה"ב; עם מוריה נמנים מר מיכאל קלינגהופר, מר דונלד פלמה, מר גארי קאר ומר אלי מגן.

בשנים 2000-2001 הייתה נגנית הקונטרבס הראשונה בתזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים. אורה בועזסון-חורב הייתה חברה ב"אנסמבל ידיד", שביצע מיצירותיו של המלחין והפסנתרן זוכה פרס רה"מ לשנת 2006, יצחק ידיד, עמו הקליטה ארבעה תקליטורים, מהם שלושה לחברת ההקלטות הגרמנית היוקרתית Between the Lines. אורה בועזסון חורב הייתה חברה ב-Chameleon Trio המבצע מיצירותיו של החלילן והמלחין דביר כץ. הטריו הקליט השנה את תקליטור הבכורה שלו וזכה בפרס האלתור בפסטיבל "לילה לבן" 2006. כמו כן הייתה חברה בהרכב הג'אז של הזמרת והיוצרת יוליה פלדמן עמה השיקה בקיץ 2006 דיסק בכורה בחברת "הד ארצי". אורה בועזסון חורב יסדה עם בעלה, נגן הגיטרה המלחין והמעבד אהוד חורב את "דואו חורב", ששיתף פעולה באופן קבוע עם הזמרת יונית שקד גולן.

אורה בועזסון-חורב השתתפה בהרכבים רבים נוספים: כנגנית הקונטרבס המובילה ב"אנסמבל סולני ת"א", כנגנית הקונטרבס המובילה באנסמבל הבארוק הידוע "אקדמיה דניאל" של נגן הצ'מבלו שלו עדאל והשתתפה שנים רבות בתזמורת הבארוק של מר דוד שמר. צברה ניסיון רב בתחום הביצוע של מוסיקה בת זמננו, ישראלית ובינלאומית כאחד. תקליטור שהוציאה עם אנסמבל "מיתר ורוח" (עבור חברת "התו השמיני") זכה להצלחה רבה והושמע רבות מעל גלי האתר.

אורה צברה ניסיון רב גם בתחום האתני בהרכבים "אבסינט" עם הזמרת יונית שקד גולן, "נשות חווה" עם נגנית הקלרינט אורית אורבך, הרכב המחבר בין מוסיקת הכלייזמר והג'אז, אנסמבל "פאבלה" למוסיקה ברזילאית וכן אנסמבל "ראס דשן" המשלב בין מוסיקה אתיופית מסורתית עם מוסיקה אמנותית עכשווית. אורה בועזסון חורב זוכה להשמעות רבות ב"קול המוסיקה", ברשת ב' וברשת ג', כמו גם בטלוויזיה בערוץ 2 ובערוץ התרבות. אורה בועזסון חורב נמנתה עם מנהליו האמנותיים של מועדון "הטבח השוודי", מועדון למוסיקה חדשה בירושלים שמטרתו לעודד יצירה אומנותית ישראלית מקורית.

אורה לימדה קונטרבס בקונסרבטוריונים בפתח תקווה ובכפר סבא והרבתה לסייר ולהופיע בארץ ובעולם בקונצרטים ובפסטיבלים, ביניהם: "פסטיבל ישראל", פסטיבל "ג'אז בלוז ת"א" 2003-5, פסטיבל "קול המוסיקה בגליל העליון", "פסטיבל העוד", פסטיבל "צלילים במדבר", פסטיבל הג'אז בוונקובר, קנדה, פסטיבל הג'אז בגוולף, קנדה, ובהמשך סיור קונצרטים ממושך בקנדה ובארה"ב, פסטיבל "מיוזיק גלרי" בווינה, אוסטריה 2002-2004, פסטיבל הג'אז בסיביו, רומניה 2005, פסטיבל הג'אז בוילנה 2006, קונצרט חגיגי של שגרירות ישראל באתיופיה 2006, שם הופיעה עם ההרכב "ראס דשן", ועוד.


באתר "אבלים" ספדו לאורה ידידים ומכרים. 



האזנה ברדיו האזינו לשירי אורה בועזסון-חורב ברדיו זמרשת
שירים שעיבדה (הקלטות)
שיר 1. הכניסיני (לחן רוסי) (הכניסיני תחת כנפך) קובץ להאזנה - בדף השיר


נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: