מרים נעמן
אמנותה

חינוכה המוזיקלי ניכר בביצועיה, בהם מורגשת מדי פעם זמרת "בל קאנטו", זמרה נאה, המקפידה על הפקת צליל נקי ויפה, ובמקרה שלה, גם הגייה מדוייקת של מילות השיר. מנעד קולה בעל שתי האוקטבות הוא בין אלטו למצו-סופרנו והמעבר אל מתחם הצלילים הגבוה, נשמע חלק וטבעי. קולה ענוג ונעים וזמרתה רכה ("אומר לצפון", "בכרמי תימן") או תוססת ("הבי יין"), כפי שמכתיבים התוכן ולחן השיר.      

בהופעותיה ובהקלטותיה, פלשה מרים נעמן לתחומן של ברכה צפירה ("יש לי גן", "המבדיל בין קודש לחול"), שושנה דמארי ("בכרמי תימן", "אודה לאלי") וחנה אהרוני ("נער רועה", "חוס אלוהי", "הבי יין"), ויצאה ממנו בפרשנות חלופית נאה ביותר, לשירי שלוש הזמרות. ביצועה ל"בכרמי תימן" ניצב איתן, לצד הביצוע המפורסם של שושנה דמארי; זהו ביצוע המצטיין ברכותו, ההולם נערה צעירה עדינת נפש, החוששת מהחתן הבלתי נודע המיועד לה. ביצועה ל"המבדיל" הוא אחד מהיפים שקיימים, אם לא היפה שבכולם, ובביצוע "יש לי גן" מלווה אותה המלחין נחום נרדי עצמו. מרים נעמן עושה חסד גם עם "הבי יין", שירם של יעקב ליכטמן וניסן כהן מלמד (ללחן עממי ספרדי) ועם שירים אחרים.   
 
על בימות הזמר שרה מרים נעמן מלבד שירים עבריים, גם שירים ביידיש,  תימנית, צרפתית, ספרדית, ויוונית. הרפרטואר המוקלט שלה של זמר עברי, הוא בעל גוון מזרחי ברובו. הוא כולל בין היתר שירים של ביאליק ונרדי, אלתרמן ווילנסקי, ליכטמן ומלמד ושירים של שלום שבזי ללחנים עממיים. בנוסף, כולל הרפרטואר המוקלט שלה גם ביצועים מרשימים של שירים בערבית של יהודי תימן.


נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: