"כך ראינו" - סרט עם פסקול זמרדעי!

החודש עלה לאקרנים סרטם של אריק ברנשטיין ואליאה לילטי (עלמה הפקות) "כך ראינו" - אוסף סרטים ביתיים (8 מ"מ), שצולמו על-ידי צלמים חובבים ונעשה בהם שימוש ביתי בלבד. חלק מפסקול הסרט כולל ביצועי זמרדעים של זמרשת.

בין הזמרדעים בפסקול: מיכל אלעזר, לאה ברטמן, ותיקות מקהלת משמרות, ותיקי השומר הצעיר, עמליה חקל, אהרון לירון, צפורה סמברג, מיכאל קוכמן.

ההקרנות הקרובות:
סינמטק תל אביב: 5.8 ב-20:00
סינמטק חולון: 7.8 יום שלישי ו-9.8 יום חמישי ב-20:30
סינמטק הרצליה: 21.8 ב-19:00

על הסרט: 
מי לא זוכר את המצלמות הקטנות ללא הסאונד עם הסלילים הצהובים הקטנים? טרטור המקרנה מלווה תמונות קסומות של סבא, חלוץ משופם וחייכני והנה הילדים שנולדו פה. אבא מנפח בריכה בחצר ויש תינוק חדש בבטן של אימא והנה בר מצווה של מיכאל והופ, הוא כבר חייל ונפרדים ממנו בנשיקה והנה הוא מסתובב אחורה ומנפנף לשלום ועולה על הג'יפ אל המלחמה ממנה לא יחזור ואחר כך תהיה עוד מלחמה ועוד אחת. והפרדסן מצלם את שכניו הפלסטינים בורחים מבתיהם ב- 48, והעולים החדשים במעברות, והנה אנחנו צועדים בירושלים, בסיני ובעזה ואבא הוא כבר סבא והקרובים מרוסיה עושים עליה ונשיא מצרים אנוואר סאדאת מגיע לירושלים. תיעוד חיים שלמים של משפחות לצד תיעוד חייה של מדינה. במהלך עשר השנים האחרונות, אספנו והצלנו מאות אוספים של סרטים ביתיים (8 מ"מ), מה שנקרא בשפה המקצועית HOME MOVIES. סרטים שצולמו על ידי צלמים חובבים ונעשה בהם שימוש ביתי בלבד. ממרתפים שכוחי אל, מגירות נעולות, ארגזים טחובים ובוידמים קבצנו מאות קופסאות של גלילי סרטים, ובהם מאות שעות המספרות את סיפורה של ארץ ישראל, מראשית המאה והעליות הראשונות ועד סוף שנות השבעים. תיעוד משפחתי ותיעוד אירועים היסטוריים מרכזיים בתולדות המדינה מצטרפים לפסיפס בן אלפי פיסות, שיהפוך לנרטיב האלטרנטיבי של ארץ ישראל במאה העשרים, כפי שלא סופר עדיין. 

כתבה על "כך ראינו" בערוץ 2


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: