הקלטת ותיקי בית"ר נתניה

לתנועת בית"ר שירים רבים שנשארו בזיכרון-חבריה ולא יצאו את גבולות התנועה. באוגוסט 2011, ביזמת תמירה צדקיהו-חסון, ערכנו מפגש בנתניה, שבו נאספו כ-30 מבוגרי התנועה - רובם חברי מעוז נתניה של בית"ר - לתיעוד עשרות משירי התנועה.

מזה זמן שתמירה צדקיהו-חסון וחתנה פוקדים את האתר כדי לשיר יחד שירים נשכחים ואהובים. מצעד זֶמֶרֶשֶׁת היה האירוע הראשון שהם הגיעו אליו. תמירה הגיעה על תקן כפול: כקהל מְזַמֵּר וכעיתונאית סוקרת מטעם "טבע הדברים" (ראו כתבתה - כאן).

במהלך המצעד הייתה הופעה קצרה של ותיקות מקהלת משמרות, שהקליטו ותיעדו מאות שירים לאתר, והדבר הצית במוחה של תמירה רעיון: כבוגרת תנועת בית"ר היא וחבריה לתנועה מכירים עשרות שירים לא-ידועים שזקוקים לתיעוד. אז למה שלא נקליט?!

בפברואר 2011 ערכו בוגרי התנועה מפגש שירה עם שירי התנועה. נעמי ליפשיץ (עצמוני) ערכה והדפיסה שירון רווי בשירי בית"ר, החבר'ה נפגשו ושרו להנאתם, אך הערב לא תועד. באוגוסט 2011 נפגשו שוב החברים - הפעם גם בחסות זֶמֶרֶשֶׁת - בביתם של שלמה ותמירה צדקיהו, ועם הרבה סבלנות וחזרות תועדו למעלה מעשרים משירי התנועה, רובם לא ידועים מחוצה לה.

אז מי נכחו במפגש? רוב הבוגרים הם ילידי שנות הארבעים, חברי מעוז נתניה של בית"ר בילדותם ובנערותם, ומיעוטם אף הדריכו בתנועה. חלק ניכר מהחברים הם "דור שני לבית"ר", כלומר להורים שהיו שייכים לתנועה עוד בגולה והתיישבו בארץ ביישובים בית"ריים ובשכונות בית"ריות. בתחילת המפגש נערך סבב הצגה-עצמית שצולם גם הוא. ראו כאן.

את הערב כולו - שנמשך כארבע שעות - הסריט וערך בהתנדבות מלאה דורון רשף. לבקשת ותיק-החברים במפגש, הערב נפתח בשיר "הם לא ישברו אותנו", בשל אירועים ביטחוניים שהתרחשו באותו יום. את הערב חתמנו, כמובן, בעמידת דום לכבוד שיר בית"ר. להלן סרטוני כל השירים שתועדו במפגש:


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: