הקטן
גופן
הגדל
גופן
שלום לבוא שבת
שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה שָׁלוֹם לְךָ, שָׁלוֹם, יוֹם הַמְּנוּחָה שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה יוֹם הַמְּנוּחָה. שִׂישׂוּ, בְּנֵי יַעְקֹב, כִּי בָא שְׁבִיעִי גִּילוּ בְּלֶקַח טוֹב יוֹם שַׁעֲשׁוּעִי וּרְאוּ אֱמֶת, מַה טּוֹב דּוֹדִי וְרֵעִי אֶמְצָא בְּיוֹם זֶה טוֹב שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה. שָׁלוֹם... דִּבֵּר בְּהַר סִינַי דִּבּוּר רְבִיעִי: זָכוֹר וְגַם שָׁמוֹר יוֹם הַשְּׁבִיעִי עַל כֵּן בְּאַהֲבָתוֹ אֶשְׁתֶּה גְבִיעִי יוֹם בּוֹא מְיֻדָּעִי הַשְׁקֵט וּבִטְחָה שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה שָׁלוֹם לְךָ, שָׁלוֹם, יוֹם הַמְּנוּחָה שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה יוֹם הַמְּנוּחָה.

פתיחה בנגן חיצוני

מילים: שעדיה
לחן: שרה לוי-תנאי

שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה
שָׁלוֹם לְךָ, שָׁלוֹם, יוֹם הַמְּנוּחָה
שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה
יוֹם הַמְּנוּחָה.

שִׂישׂוּ, בְּנֵי יַעְקֹב, כִּי בָא שְׁבִיעִי
גִּילוּ בְּלֶקַח טוֹב יוֹם שַׁעֲשׁוּעִי
וּרְאוּ אֱמֶת, מַה טּוֹב דּוֹדִי וְרֵעִי
אֶמְצָא בְּיוֹם זֶה טוֹב שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה.

שָׁלוֹם...

דִּבֵּר בְּהַר סִינַי דִּבּוּר רְבִיעִי:
זָכוֹר וְגַם שָׁמוֹר יוֹם הַשְּׁבִיעִי
עַל כֵּן בְּאַהֲבָתוֹ אֶשְׁתֶּה גְבִיעִי
יוֹם בּוֹא מְיֻדָּעִי הַשְׁקֵט וּבִטְחָה

שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה
שָׁלוֹם לְךָ, שָׁלוֹם, יוֹם הַמְּנוּחָה
שָׁלוֹם לְבוֹא שַׁבָּת, שָׁלוֹם וְשִׂמְחָה
יוֹם הַמְּנוּחָה.



 פרטים נוספים
ביצוע: הדסה סיגלוב
עיבוד: שמעון כהן
שנת הקלטה: 1961


הקלטות נוספות

פתיחה בנגן חיצוני

ביצוע: זמרשת, משתתפי האירוע
שנת הקלטה: 2008
מקור: אתר זֶמֶרֶשֶׁת

מתוך אירוע זמרשת מס' 6
בית יד לבנים, רחובות, 23.5.08
גיטרה והובלת שירה: נגה אשד

על השיר

במקומות רבים מצוין כי מחבר המילים הוא ר' שבזי, אולם ד"ר אבנר בהט (במייל ששלח לזֶמֶרֶשֶׁת ב-4.10.2015) וכן האתר "הזמנה לפיוט" מציינים את האקרוסטיכון המורכב מהאות הראשונה בכל בית, וסימנו - שעדיה. ב"הזמנה לפיוט" מעלים סברה כי ייתכן שמדובר בסעדיה בן-עמרם.

 


כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת evyatar@zemereshet.co.il.

עיבוד מאת אהרן שפי

המעבד אהרן שפי: "מורתי במדרשה, שרה לוי-תנאי, הייתה כיהלום בכתר האמנות הישראלית. היא שפעה יצירתיות בלתי פוסקת בתחום הזמר, המחול והדרמה, והגיעה לתוצאות חובקות עולם, וזוכה לחיבוקו של העולם. ב-1951 היא גייסה אותי כנגן בחצוצרה ובחלילית (יחד עם אליהו גמליאל) ללהקת הפולקלור התימנית והשורשית-ישראלית "ענבל" (כשנשאלה ע"י אמנית אורחת מארה"ב מה פירוש השם "ענבל", השיבה לה בחיוך: In Bell כששתיהן נהנות מהצלצול הדומה). השיר "שלום לבוא שבת" כבש אז את כולנו ביופיו ובמקוריותו וב... קפיציותו. היו שהעדיפו לשיר אותו כתפילה, ואחרים – כריקוד. גם אני חשתי באופי הפולחני-ריקודי שבו. וכך גם העיבוד שערכתי לו."

 

הערה: העיבוד הוא הדגמת מחשב שהועברה אלינו בפורמט midi והומרה לפורמט mp3 לצורך האזנה נוחה באתר. לפרטים נוספים ניתן לפנות לאהרן שפי בכתובת ashefi@012.net.il.
תגיות

שבת  





© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם