יצחק דרור (פוגל)
תפקידים באתר: מחבר, מלחין, מנצח
לידה: 9.12.1914
פטירה: 9.12.2005

ביוגרפיה

יצחק דרור (טוטו), מקיבוץ דליה. היה מורה למוסיקה במוסד החינוכי הרי-אפרים.

מתוך "שירת המקהלה" מאת הנרי קלאוזנר (תש"ע), עמ' 37 - 38: נולד בעיירה אואדין שבטרנסילבניה ... בילדותו שר  במקהלת העיירה וניגן בצ'לו אותו ירש מסבו. בגיל 13 עבר לעיר הגדולה קלוז'... וכשמלאו לו 15 הצטרף לתנועת השומר הצעיר בעיר. בין שאר עיסוקיו, למד טוט באקדמיה למוסיקה בקלוז', ובתקופה זו מכר את הצ'לו שלו לטובת חובות הקן של השומר הצעיר.

לאחר תקופת הדרכה בתנועה והכשרה בבקו, עלה ארצה בשנת 1934 בפלוגה הראשונה של "במעלה" (קבוצה של "השומר הצעיר" מרומניה), שרצו לייסד קיבוץ חדש. בתקופת ההכשרה הצליח לשלב עבודה עם לימודי מוסיקה ולימודי ניצוח מקהלה אצל שלמה קפלן... שימש כעוזרו של קפלן בניצוח על מקהלת השרון, שמנתה באותה עת 300 זמרים.

בתקופה זו הקים את מקהלת קיבוצו, ואת החזרות קיימו במאפייה. במקביל, הקים את קן "השומר הצעיר" ברמתיים וייסד תזמורת גדולה של מפוחיות פה. יחד עם נסים נסימוב השתתף בהקמת מחלקת התרבות של ההסתדרות, ואף נשלח ללמוד ניצוח במימון מועצת הפועלים...

נכח בקורס הראשון ב-1937 בגן-שמואל ובקורס שהתקיים אחריו, ונסיונו הרב בשטח המקהלות הפכו לחבר מרכזי במחלקת התרבות של התנועה הקיבוצית ובהסתדרות. 

בשנת 1939 עלה עם הפלוגה הראשונה לקיבוץ דליה. בטרם קם המוסד החינוכי "הרי אפרים" יצא להכשרה להוראת מוסיקה והיה תלמידו של עמנואל עמירן. במהלך השנים למד בקורסים שונים של ההסתדרות.  הוא למד לנגן בכל כלי המיתר אצל יעקובסון, שניצח על תזמורת כלי מיתרים, מנדולינות וגיטרות, והקים את המקהלה האזורית של קיבוצי הרי אפרים..יחד עם אורי גבעון הקים בשנת 1958 את מקהלת הקיבוץ הארצי, וניצח עליה במשך ארבע שנים.

29 שנים עסק בהוראת מוסיקה במוסד החינוכי.הקים תזמורות ומקהלות, והיה פעיל במחלקת התרבות של הקיבוץ הארצי ובמדור המוסיקה במחלקת החינוך. 

בזכות מלגה שקיבל ממשרד החינוך, יצא להשתלמות באנגליה\ למד מוסיקה ודרמה והתמחה בטיפול בליקויי דיבור, ומאוחר יותר הקים מכון בקיבוץ דליה, אליו הגיעו מטופלים מכל הארץ. 

 



האזנה ברדיו האזינו לשירי יצחק דרור (פוגל) ברדיו זמרשת
שירים שהלחין
שיר 1. בוא דודי (בוא דודי, אלופי, הגורנה) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר

שירים שחיבר את מילותיהם
שיר 1. הקיץ עבר (בואו רעיי הקיץ עבר) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר

שירים בניצוחו
שיר 1. בין העצים הירקרקים (לחן אלמן) (בין העצים הירקרקים) קובץ להאזנה - בדף השיר
שיר 2. תחת זיו כוכבי שמים (תחת זיו כוכבי שמים) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר


נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: