שלושה דברים כבד אהוב

העתקת מילות השיר

שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים כַּבֵּד, אֱהֹב שְׁתֵה שְׁתֵה שְׁתֵה שְׁתֵה רַק חֶרֶב, יַיִן וְאֶגְרוֹף שְׁתֵה שְׁתֵה שְׁתֵה [...]שלושה דברים כבד אהוב שתה שתה שתה שתה רק חרב יין ואגרוף שתה שתה שתה
מילים: לא ידוע
לחן: לא ידוע

שְׁלֹשָׁה דְּבָרִים כַּבֵּד, אֱהֹב
שְׁתֵה שְׁתֵה שְׁתֵה שְׁתֵה
רַק חֶרֶב, יַיִן וְאֶגְרוֹף
שְׁתֵה שְׁתֵה שְׁתֵה

[...]
שלושה דברים כבד אהוב
שתה שתה שתה שתה
רק חרב יין ואגרוף
שתה שתה שתה



הקלטת זמרדע
ביצוע:

 

משה קדם 
הקלטה: יעקב מזור
שנת הקלטה: 1990
מקור: ארכיון הצליל, הספרייה הלאומית

על השיר

מתוך ההצגה "המלך האורג", אגדה קווקזית בתרגום לאה גולדברג שהוצגה בבן-שמן בכ"א תשרי תש"ה (8.10.44) במסגרת חגיגות 20 שנה להסתדרות הנוער העובד. קראו הודעה על החגיגות כאן (עיתון דבר).

עזה צבי, מתוך "רפאל צבי - במאי-משורר ומורה", במה 105 - 106 [1986], עמ' 22 - 23:

"הצגות כפר (לאו דווקא בקיבוצים) זכורות לטוב במיוחד. בבן-שמן ציינו כמה בוגרים כי היו אלה ההצגות היפות בחייהם. ב-44 הוצג שם "המלך האורג" ולאה גולדברג כתבה על כך כשהיא משתמשת בפסיבדונים "עדה גראנט": חגיגה בכפר הנוער בן-שמן: הילדים "משחקים" בכובד-ראש, אך בייחוד חיים את התפקיד השודדים השובים את המלך. מה טוב להניף את הסייף, להתרוצץ, לקלל, להיות גיבורים ביד וגיבורים בפה, לחיות במערה בהרים, לבוז בז, לשיר שירי יין. כל השאיפות של הגיל ה"רובינזוני" מוצאות את תיקונן לשעה קלה על הבמה, והצעירים שבקהל הצופים שותפים לעלילה. כבר ישבו בחזרות ולמדו בע"פ את הטקסט הנכנס לחיי יוניום, כגוון חדש ומשמח את הלבבות. הבמאי רפאל צבי הפיק מן הילדים את אפשרויות נטייתם הטבעית למשחק, הציירת חיה אלפרוביץ' ניצלה בתבונה רבה את "החצר הפנימית" שבכפר הנוער: את חומת הבית הגבוהה הפכה לרקע התפאורה, והמדרגות הרחבות בצד האבן המכוסה צמחים מטפסים, יפות מאוד ומאפשרות תנועה רבה לשחקנים, וחצר המלך האורג שנולים רבים ניצבים בה, היא תמונה הנעימה ביותר לעין".


כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת contact@zemereshet.co.il.
תגיות




עדכון אחרון: 19.03.2022 23:31:18


© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: