נעה ביזנסקי
תפקידים באתר: מבצעת
לידה: 1979

נעה
ביוגרפיה

נעה ביזנסקי (סופרן) - בוגרת בהצטיינות של האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בת"א, שם למדה בכיתת הפרופ' תמר רחום. בין מוריה נמנים גם רובין וייזל קפסוטו, אפרת בן נון וג'ף פרנסיס.   

 מתמקדת בביצוע שירים אמנותיים ומופיעה כסולנית בקונצרטים של מוסיקה קאמרית וווקאלית. כמו כן הופיעה כסולנית עם הרכבים קאמריים שונים, עם התזמורת הסימפונית של חיפה ובפסטיבלים בארץ ובחו"ל. הופעותיה האחרונות כללו בעיקר הגשת רסיטלים וביצוע שירים אמנותיים מתקופת הבארוק ועד מוסיקה בת זמננו. לאחרונה הוזמנה למונטריאול על מנת להשתתף בפסטיבל "קלעזקאנאדע" למוסיקת קלייזמר ותרבות היידיש. במסגרת הפסטיבל הופיעה פעמים מספר עם תכנית של שירים ביידיש ובעברית. 

 מרבה לבצע רפרטואר מאת מלחינים ישראלים. שרה ביצועי בכורה מיצירותיהם של ארווין יונגר ודניאל גלאי. עם גלאי אף הקליטה את "במלכות הצלב"- קנטטה לסופרן, קריינים והרכב כלי לטקסט ביידיש של אורי צבי גרינברג, אשר ביצוע הבכורה שלה שודר בערוץ הראשון של הטלוויזיה הישראלית וב"קול המוסיקה". 

 בין התכניות איתן הופיעה: רסיטל שירי עם בעיבוד אמנותי פרי עטם של מלחינים ידועים, ערב שירים צרפתי, ערב שירים ישראלי, רסיטל שירי ערש וסרנדות, ערב שירים ביידיש וערב שירים שנכתבו בגיטאות. כמו כן כולל הרפרטואר אותו מבצעת תפקידים ואריות מתוך אופרות ואורטוריות, בעיקר מתקופת הבארוק, ושירי מחזות זמר ותיאטרון. 

 ילידת 1979, בוגרת הקונסרבטוריון "דוניה וייצמן", חיפה. זכתה במלגה מטעם קרן התרבות חיפה, במילגות הצטיינות מטעם האקדמיה למוסיקה בכל אחת משנות לימודיה באקדמיה ובמילגות מטעם המכון הצרפתי ומטעם ארגון חילופי הסטודנטים בגרמניה לקורס לימוד שפה בחו"ל. 

 השתתפה בסדנאות ובכתות אמן בישראל ומחוצה לה עם האמנים ורה רוז'ה, ירון וינדמילר, אוולין טאב, אנטוני רולי, פיליפ טורבי, מיכאל מלצר, הילדה צאדק, מיכל שמיר, קורינה מארטי, מארק ז'פקה, דייויד ג'ונס ואנדראס שול. בוגרת הסדנה לביצוע מוסיקה פרי עטם של מלחינים שנספו במחנה הריכוז טרזינשטאדט מטעם בית טרזין. 



האזנה ברדיו האזינו לשירי נעה ביזנסקי ברדיו זמרשת
שירים שביצעה
שיר 1. זמר נוגה (התשמע קולי רחוקי שלי) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 2. לילה לילה (לילה לילה הרוח עוברת) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 3. מרגניות (בחורשה על אמת המים) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 4. עקרה (לחן בן-חיים) (בן לו היה לי) קובץ להאזנה - בדף השיר
שיר 5. שחורה אני ונאווה (לחן לברי מתוך "שיר השירים") (שחורה אני ונאווה בנות ירושלים) קובץ להאזנה - בדף השיר
שיר 6. שכב בני (שכב בני, שכב במנוחה) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 7. שלכת (עמוק עמוק העצב) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 8. שני שושנים (אשיר לך שיר עתיק נושן) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 9. תקראי נא בשמי (תקראי נא בשמי) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר


נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: