עדה קרסיק
תפקידים באתר: מבצעת
לידה: 19.7.1926

עדה
ביוגרפיה

עדה קרסיק מספרת: 

נולדתי בתל אביב ב-19 ביולי 1926. אבי, אברהם מרשלק, עלה מרוסיה ב-1920 והיה חלוץ שעבד בסלילת כבישים, בפרדס ובבנין. אמי, אלה לבית שקולניק, עלתה עם משפחתה מרוסיה ב-1922. במשך רוב שנות ילדותי, גרתי בבית משפחתי; דירה לסבא וסבתא, דירה למשפחתנו ודירה לדודי ומשפחתו. 

סבא שלי גדליה, הקים יחד עם אבי אברהם, ועם דודי גרשון, מפעל צבע ביפו. היה זה מפעל הצבע הראשון בארץ ישראל. במאורעות 1936 הותקף בית החרושת והם נאלצו להעביר אותו לדרום תל אביב. הם גם פתחו חנויות  בתל אביב, חיפה וירושלים כדי למכור את תוצרת המפעל.

אני למדתי בגימנסיה "הרצלייה" 12 שנה, מכיתה א ועד י"ב. המורה הדסה שרמן הנפלאה, הטמיעה בנו את האהבה למוסיקה. הייתה לנו מקהלה ב-4 קולות והצגנו אופרות כמו "הטרובדור", והצגות חנוכה בבימוי צבי פרידלנד מ"הבימה" . אך עיקר אהבתי הייתה לצופי גימנסיה הרצלייה, שם למדנו את כל השירים של אהבת המולדת. 

אחרי סיום הגימנסיה הוכשרתי בסמינר למורים להיות מורה בישראל. את הקרירה התחלתי בכפר שלם בבי"ס שהיה ערבי, עד לכיבוש הכפר ע"י כוחותינו. אחרי הכיבוש אכלסו את ביה"ס עולים חדשים וילדי גבולות יפו –תל-אביב שברחו מבתיהם עם פרוץ מלחמת השחרור.

נשארתי נאמנה לעירי האהובה תל-אביב, מעולם לא נטשתי אותה. והשאר: בספרי פרשת "חיי עדה".

 

 



האזנה ברדיו האזינו לשירי עדה קרסיק ברדיו זמרשת
שירים שביצעה
שיר 1. בניין החומה (סנבלטים רבים) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 2. הבחורים שלנו (לחן פוסטולסקי) (הבחורים שלנו יודעים הכול) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר
שיר 3. מה הוא משוש חיי הצועני (מה הוא משוש חיי הצועני בחלד) קובץ להאזנה - בדף השיר
שיר 4. עגבניה (הוי, הוי, הוי) קובץ להאזנה - בדף השיר תווים בדף השיר


נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: