נפרדים מתוכניתה של נתיבה בן יהודה
22/11/2009

תם עידן: לאחר 15 שנה יורדת תוכניתה של נתיבה בן יהודה מלוח השידורים. התוכנית האחרונה, בהגשתה של רעיה אדמוני, שודרה ביום ד', ה-18.11.09.

תוכניתה של נתיבה בן יהודה "נתיבה מדברת ומקשיבה" החלה לשודר בשנת 1994, בעקבות ספרה של נתיבה "אוטוביוגרפיה בשיר וזמר" וסדרת "נתיב הזמר" (סדרת תוכניות על הזמר העברי המוקדם ברשת ב', בעריכת אהוד מנור ובהשתתפות נתיבה וחבריה לתקופה).

התוכנית הוקדשה לשירים עבריים שנכתבו, הולחנו והושרו עד קום המדינה בלבד ("כי הם הכי מוזנחים"), וכן לשיחות עם מאזינים על דברים טובים בלבד. התוכנית הייתה היחידה ברדיו ששידרה את השירים הללו, וככזו שירתה הן את שוחרי הז'אנר והן את מי שבדרך אחרת לא היה יכול להתוודע לשירים אלה.

במשך השנים התוכנית עברה גלגולים שונים בדמות ימים שונים בשבוע, שעות שונות, עורכים שונים, ובשנתה האחרונה גם עברה התוכנית מרשת ב' לרשת ג'. לתוכנית היו מאזינים נאמנים ואוהדים רבים, בארץ ובתפוצות.

לאחרונה נתיבה החליטה לפרוש מן התוכנית, וברשת ג' הוחלט לשדר במקומה תוכנית שינחה ידידנו הטוב נחום-נחצ'ה היימן.

אנו, חברי זמרשת, חייבים תודה גדולה לנתיבה ולתוכנית - זאת הייתה ההזדמנות הכמעט יחידה עבורנו במשך שנים לא מעטות להכיר, ללמוד ולהתאהב בשירים "חדשים", ללמוד על רקעם ההיסטורי ממקורות ראשונים לעתים, ולהגיע דרכם לשירים נוספים.

תודה גדולה גם לצוות התוכנית:
העורכים שעבדו עם נתיבה במשך השנים: איזי מן החלוץ, דליה חורש הבלתי נשכחת, וכמובן רעיה אדמוני האחת והיחידה, שבסבלנותה, במסירותה, בנעימותה, ובידע הרב שרכשה בתחום הזמר העברי המוקדם הפכה למעשה למובילת התוכנית לצד נתיבה בשנים האחרונות. רעיה גם הגישה לא מעט מהתוכניות לבדה, בהגשה ועריכה נפלאות.
מפיקת התוכנית מיומה הראשון ויד ימינה של נתיבה ושל המאזינים: קלוד בוכבינדר, שהייתה אחראית על הכל כולל הכל מאחורי הקלעים (אפילו על נסיעה עם נתיבה הבייתה).
אנו מודים גם באופן אישי לקלוד ולרעיה, שמאז הקמתה של זמרשת סייעו לנו רבות ותמיד בפרגון אדיר ומחמם-לב.

אנו מאחלים לנתיבה המשך הנאה מהשירים הללו ומדברים טובים בכלל, בריאות, ואריכות ימים !

כמו כן, אנו מאחלים הצלחה לנחצ'ה היימן
בתוכניתו החדשה, ומקווים שיישאר נאמן לתקופת "שירי נתיבה".


אריאנה מלמד ב-Ynet על תוכניתה של נתיבה (2005)
יום הולדת 80 לנתיבה (2008)
הפגנה למען השארת התוכנית של נתיבה (2008)


 נתיבה באולפן, 2008. צילום: קלוד בוכבינדר.


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: