זֶמֶרֶשֶׁת בירחון "עיין ערך שירה"

"עיין ערך שירה" הנו כתב עת מקוון לשירה, שכל אנשיו פועלים בהתנדבות. הגליון הנוכחי עוסק, בין השאר, בזֶמֶרֶשֶׁת, בעמנואל זמיר ואף מציג שלושה משיריו.

אנשי המערכת קוראים לחובבי השירה להצטרף כקוראים וללשונאים מתוכם לעזור במאמץ ההגהתי.

לצפייה בכתב העת לחצו כאן (נדרשת התכנה Acrobat Reader).

על אודות "עיין ערך שירה":

"עיין ערך שירה" החל את דרכו כיזמה של "החוג לשוחרי שירה עם שרית" שהיה נפגש בקיבוץ שריד אחת לשישה שבועות וכיום הוא מושבת זמנית. הירחון, יוזמה ייחודית מסוגה ברשת האינטרנט, חרג בהרבה ממסגרת אינטימית זו וכיום כל גיליון נשלח לכ-3000 מנויים. רבים מאלה מעבירים אותו הלאה למכותבים שלהם ואנו מקבלים תגובות רבות שלא ממנויינו. מדי פעם אנו מופתעים מחדש מהפריסה הנרחבת של דורשי שירה בעברית, בכל יבשות תבל.

פעילותנו התנדבותית ומטרתנושירה טובה ומגוונת, כמיטב יכולתנו, חינם לכל דורש.

העורכת: שרית שץ מקיבוץ שריד.
חברי מערכת: דודי בן עמי, עודד פלד, אריאל סימקין. כולנו מתנדבים ללא קבלת כל תמורה.

מלבד העריכה וניהול אתר החוג, יוצרת שרית גם מצגות שירה, לשירה עברית, שירה מתורגמת ולשירי ילדים. אלה מוצגים באתר כספריה וירטואלית הנגישה לכל.

בימים אלה יוצא לדוא"ל גיליון 22, ובעוד חודשיים ימלאו שנתיים לפעילותנו.

גיליון 25 – מחצית היובל – יהיה גיליון מבחר השירה שנתפרסמה אצלנו עד אליו. מלבד הגיליונות החודשיים יצאו גם 3 גיליונות מיוחדים שהוקדשו למשוררים: אלכסנדר פן, אלכסנדר ס. פושקין, וגיליון שהוקדש למאמר מקיף וחשוב של המשוררת לאה גולדברג.

לחוג אתר אינטרנט ובדפיו שוכנים הקישורים לכל גיליונות הירחון כמו גם עשרות מצגות השירה שהכינה שרית עד כה.

האתר: http://www.saritpoetry.co.il/
דף כתב העת "עיין ערך שירה": http://saritpoetry.co.il/yarchon.html

הירחון והמצגות נשלחים חינם לכל מנוי.

משתתפים משוררים ומסאים רבים. חלקם – הכותבים לדפוס - ידועים מספריהם ויצירותיהם בכתבי העת. חלקם מייצגים את המיטב בשירה הצומחת באתרי האינטרנט (פורומים). הדבר אינו מקרי מכיוון שאחת ממטרותינו היא להוות מקום מפגש לתהליכים הקורים בשירה ובתרגום העבריים, בשני עולמות שהחיבור ביניהם מצומצם למדי: הדפוס והרשת.

ירחון שירה מקביל לבני הנוער: "נדודי שירה" יצא לדוא"ל פעם אחת, אנו מעוניינים להמשיך בעתיד את פעילותו והדבר תלוי באיכות וכמות החומר שנקבל.

חלק ממדיניותנו הוא להקפיד ככל האפשר בניקוד ובהגהה של כל השירים. במשך זמן רב נעזרנו בכישרונו וידיעותיו של מגיה אשר תרם תרומה גדולה ובעלת ערך רב, לכתב העת. אנו מכבדים את רצונו להישאר עלום שם. כיום נחוץ לנו מגיה ניקוד מתנדב נוסף. עבודתנו מתנהלת דרך הדואר האלקטרוני, אין לנו ישיבות מערכת ולא מדיניות כיתתית או סגנונית אך אנו מבקשים איכות כמיטב שיפוטנו.

כדי להירשם כמנוי או לשלוח חומר, נא לפנות לדוא"ל: saritsz@017.net.il


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: