כשאור דולק בחלונך
תקליטור מסחרי
אמן: שלישיית עתר
שנה: 2008
מדינה: ישראל

הפרוייקט המוזיקלי "כשאור דולק בחלונך" נולד כרעיון ליצירת מופע אינטימי המגיש ביצוע קאמרי אמנותי לשירים שהם קלאסיקה ישראלית. לביצוע חברו שלישיית עתר הפועלת מזה עשר שנים בביצוע מוסיקה קאמרית על הבמות החשובות בארץ ובהפקת תכניות קונצרטים ופרויקטים מוסיקליים מיוחדים וזמרת הסופרן יעלה אביטל הידועה בפעילות ענפה בהופעות והקלטות ברפרטואר רחב, כסולנית עם אנסמבלים ומקהלות, עם תזמורות רבות ועוד.

כמוסיקאים המבצעים מוסיקה קלאסית על במות הקונצרטים דרך קבע, חשנו צורך להקדיש מקום מיוחד ברפרטואר שלנו למוסיקה ישראלית ולשירים שהם חלק בלתי נפרד מתודעתנו כמוסיקאים וכישראלים.
ביחד יצרנו תכנית המשלבת בין קונצרט במתכונת "קלאסית" ובין מופע ברוח המוסיקה הקלה. בין השירים שנבחרו למופע ישנם כאלה שביצענו רבות לאורך השנים בטקסים ובהופעות ברחבי הארץ והתקבלו בהתלהבות על ידי הקהל, כמו גם קטעים חדשים שהוזמנו ונכתבו בעבור המופע.

העיבודים יוצרים שיח קמרי אותנטי ומרגש בין הזמרת והנגנים לבין הטקסטים והליווי המוזיקלי במסורת השיר האמנותי. האתגר בעיבוד השירים כמו גם בביצוע היה להוסיף זווית חדשה אישית ומקורית לחומר אך עם זאת להיות נאמנים לאופי המוכר והאהוב של כל שיר. לעתים בחרנו להרחיב שיר מיניאטורי ליצירה שלמה ("פזמון ליקינטון") או להיפך - להגיש שיר בתמצית קצרה ("ואולי", "על הדרך עץ עומד").

לקטעי הקישור נבחרו פרקי מוסיקה קאמרית מאת מלחינים ישראליים כמיכאל וולפה, ערן אל-בר, דניאל שליט, יחזקאל בראון ואחרים לצד קטעים בעלי זיקה יהודית מאת שוסטקוביץ', יוסף אחרון ופאול בן חיים.

התכנית שלפניכם מסכמת שלוש שנים של הופעות רבות בפני קהל ישראלי, קהל יהודי התפוצות המבקר בארץ, בני נוער וסטודנטים כמו גם בפני קהילות יהודיות ופסטיבלים בחו"ל, בהן זכה הפרויקט להצלחה רבה ולתגובות נלהבות.

הפרויקט מוגש באהבה למוסיקה שגדלנו עליה כילדים, היינו ציניים כלפיה כמתבגרים וגילינו עתה את יופייה מחדש...

לפרטים נוספים ולרכישה לחץ כאן.


השירים המופיעים באתר:

מיון לפי: כותר | אתחלתא

 1.  ואולי (ואולי לא היו הדברים מעולם) בביצוע שלישיית עתר, יעלה אביטל
 2.  פזמון ליקינתון (לילה לילה מסתכלת) בביצוע שלישיית עתר, יעלה אביטל

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: