אַחֲרֵי מוֹתִי סִפְדוּ כָּכָה לִי:
"הָיָה אִישׁ – וּרְאוּ: אֵינֶנּוּ עוֹד;
קֹדֶם זְמַנּוֹ מֵת הָאִישׁ הַזֶּה,
וְשִׁירַת חַיָּיו בְּאֶמְצַע נִפְסְקָה;
וְצַר! עוֹד מִזְמוֹר אֶחָד הָיָה-לּוֹ –
וְהִנֵּה אָבַד הַמִּזְמוֹר לָעַד,
אָבַד לָעַד!אחרי מותי ספדו ככה לי
היה איש וראו איננו עוד
קודם זמנו מת האיש הזה
ושירת חייו באמצע נפסקה
וצר עוד מזמור אחד היה לו
והינה אבד המזמור לעד
אבד לעד
מילים: חיים נחמן ביאליק לחן: שלמה הופמן
|
אַחֲרֵי מוֹתִי סִפְדוּ כָּכָה לִי: "הָיָה אִישׁ – וּרְאוּ: אֵינֶנּוּ עוֹד; קֹדֶם זְמַנּוֹ מֵת הָאִישׁ הַזֶּה, וְשִׁירַת חַיָּיו בְּאֶמְצַע נִפְסְקָה; וְצַר! עוֹד מִזְמוֹר אֶחָד הָיָה-לּוֹ – וְהִנֵּה אָבַד הַמִּזְמוֹר לָעַד, אָבַד לָעַד! אחרי מותי ספדו ככה לי היה איש וראו איננו עוד קודם זמנו מת האיש הזה ושירת חייו באמצע נפסקה וצר עוד מזמור אחד היה לו והינה אבד המזמור לעד אבד לעד
|
|
 |
ביצוע: להקת ניגון שנת הקלטה: 19.8.1951 מקור: מתוך אוסף הקלטות קול ישראל בארכיון הצליל בספרייה הלאומית
מנצח: שלמה קפלן
ביצוע הנוסח בארבעה קולות.

|
|
ר' לחן גבריאל גראד ושם קישורים ללחנים נוספים.
השיר נדפס בפרסום בדיד בהוצאת "יבנה" (1952) בארבעה נוסחים: לקול ופסנתר, למקהלה בשני קולות שווים, למקהלה מעורבת בשלושה קולות, ולמקהלה מעורבת בארבעה קולות.
כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת
contact@zemereshet.co.il.