הַשִּׂמְחָה בַּלֵּב יוֹקֶדֶת
וְרַגְלֵינוּ גִּיל שׁוֹפְעוֹת;
כָּךְ נִרְקֹד אַדְמַת מוֹלֶדֶת
וְנָשִׁירָה, טוֹב לִחְיוֹת!
הַשִּׁירָה בְּרֹן זוֹרֶמֶת
עַל הָרִים וְגֵיאָיוֹת;
בְּחָזֵנוּ עוֹד פּוֹעֶמֶת
הַקְּרִיאָה כִּי טוֹב לִחְיוֹת!
לֹא נֶחְדַּל, כִּי יֵשׁ
עוֹד דַּי עֹז וּמֶרֶץ.
כָּל גּוּפֵנוּ לַהַט-אֵשׁ
וְהַלֵּב גּוֹעֵשׁ!
הָלְאָה כָּל מַכְאוֹב!
נְגָרֵשׁ כָּל פֶּגַע
וְנָסֹב הָלוֹךְ וָסֹב,
הוֹרָה עַד בְּלִי סוֹף!השמחה בלב יוקדת,
ורגלינו גיל שופעות;
כך נרקוד אדמת מולדת
ונשירה, טוב לחיות!
השירה ברון זורמת
על הרים וגיאיות;
בחזנו עוד פועמת
הקריאה כי טוב לחיות!
לא נחדל, כי יש
עוד די עוז ומרץ.
כל גופנו להט-אש,
והלב גועש!
הלאה כל מכאוב!
נגרש כל פגע,
ונסוב הלוך וסוב,
הורה עד בלי סוף!
|
|
מילים: זאב חבצלת לחן: אלכסנדר אוריה בוסקוביץ' כתיבה: שנות הארבעים הלחנה: שנות הארבעים
|
הַשִּׂמְחָה בַּלֵּב יוֹקֶדֶת וְרַגְלֵינוּ גִּיל שׁוֹפְעוֹת; כָּךְ נִרְקֹד אַדְמַת מוֹלֶדֶת וְנָשִׁירָה, טוֹב לִחְיוֹת!
הַשִּׁירָה בְּרֹן זוֹרֶמֶת עַל הָרִים וְגֵיאָיוֹת; בְּחָזֵנוּ עוֹד פּוֹעֶמֶת הַקְּרִיאָה כִּי טוֹב לִחְיוֹת!
לֹא נֶחְדַּל, כִּי יֵשׁ עוֹד דַּי עֹז וּמֶרֶץ. כָּל גּוּפֵנוּ לַהַט-אֵשׁ וְהַלֵּב גּוֹעֵשׁ!
הָלְאָה כָּל מַכְאוֹב! נְגָרֵשׁ כָּל פֶּגַע וְנָסֹב הָלוֹךְ וָסֹב, הוֹרָה עַד בְּלִי סוֹף! השמחה בלב יוקדת, ורגלינו גיל שופעות; כך נרקוד אדמת מולדת ונשירה, טוב לחיות!
השירה ברון זורמת על הרים וגיאיות; בחזנו עוד פועמת הקריאה כי טוב לחיות!
לא נחדל, כי יש עוד די עוז ומרץ. כל גופנו להט-אש, והלב גועש!
הלאה כל מכאוב! נגרש כל פגע, ונסוב הלוך וסוב, הורה עד בלי סוף!
פרטים נוספים
|
|
 |
ביצוע: דרורה חבקין שנת הקלטה: 1966 מקור: התקליט Danses d'Israel, מס' 33107 בהוצאת Unidisc

|
|
ביצוע: מרים אביגל (ליאון)שנת הקלטה: 1959
מקור: התקליט המסחרי "ריקודי עם" L.P.103 בחברת מקולית
בליווי "להקת וייס" בהנהגת אלכס וייס
ביצוע: מרתה שלמהעיבוד: אליקום שפיראבליווי תזמורת ריקודי עם ישראלית.
ביצוע: חנה אהרוניבביצוע מושר הבית הראשון פעמיים, כאשר עבור הפעם השנייה הוא הותאם לחלקה השני של המלודיה ("השמחה בלב, השמחה יוקדת...")
הריקוד לשיר מאת ברוך אגדתי ובעיבוד גורית קדמן.
"הורה אגדתי" הייתה בגלגולה הראשון ריקוד חסידי ללא מילים שעיצב אגדתי למנגינה חסידית שהביא מעיר הולדתו בבסרביה. מאוחר יותר, בשנות הארבעים, נולדה "הורה אגדתי" כפי שהיא מובאת כאן. (על-פי אליהו הכהן, "בכל זאת יש בה משהו").
הלחן המקורי נדפס בחוברת ריקודי עם של גורית קדמן (גרט קאופמן), והוא דומה ללחנו של דובי זלצר "נאחז בכל משלט". האזינו לביצוע מקוצר בפסנתר של של הלחן המקורי מתוך תכנית י"ב בסדרה "שרתי לך ארצי".
כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת
contact@zemereshet.co.il.