עַל הָהָר מְטַפְּסִים הַשְּׁבִילִים,
בַּמֶּרְחַק פַּעֲמוֹן הַגְּמַלִּים,
בַּמִּשְׁעוֹל מוּל פָּרֹכֶת הַלֵּיל,
צֵל בְּרוֹשׁ עֲרִירֵי מִתְפַּלֵּל.
אַתְּ מוֹלֶדֶת לְאוֹר לְבָנָה
אַתְּ כְּמוֹ אִמָּא זוֹכֶרֶת אֶת בְּנָהּ
חַלּוֹנֵךְ שֶׁנִּפְתַּח מוּל דְּמָמָה
לֹא יֵדַע תַּרְדֵּמָה.
עַל יָדֵינוּ קוֹצֵי הַצַּבָּר
עַל שְׂפָתֵינוּ חִיּוּךְ: – אֵין דָבָר! –
וּבְשָׂרֵנוּ כּוֹאֵב וְאוֹהֵב
אֶת מַגַּע אַדְמָתֵךְ הַצּוֹרֵב.
אַתְּ מוֹלֶדֶת לְאוֹר לְבָנָה...על ההר מטפסים השבילים,
במרחק פעמון הגמלים,
במשעול מול פרוכת הליל,
צל ברוש ערירי מתפלל.
את מולדת לאור לבנה
את כמו אימא זוכרת את בנה
חלונך שנפתח מול דממה
לא ידע תרדמה.
על ידינו קוצי הצבר
על שפתינו חיוך: – אין דבר! –
ובשרנו כואב ואוהב
את מגע אדמתך הצורב.
את מולדת לאור לבנה...
|
|
מילים: לאה גולדברג לחן: מרק לברי הלחנה: 1938
|
עַל הָהָר מְטַפְּסִים הַשְּׁבִילִים, בַּמֶּרְחַק פַּעֲמוֹן הַגְּמַלִּים, בַּמִּשְׁעוֹל מוּל פָּרֹכֶת הַלֵּיל, צֵל בְּרוֹשׁ עֲרִירֵי מִתְפַּלֵּל. אַתְּ מוֹלֶדֶת לְאוֹר לְבָנָה אַתְּ כְּמוֹ אִמָּא זוֹכֶרֶת אֶת בְּנָהּ חַלּוֹנֵךְ שֶׁנִּפְתַּח מוּל דְּמָמָה לֹא יֵדַע תַּרְדֵּמָה. עַל יָדֵינוּ קוֹצֵי הַצַּבָּר עַל שְׂפָתֵינוּ חִיּוּךְ: – אֵין דָבָר! – וּבְשָׂרֵנוּ כּוֹאֵב וְאוֹהֵב אֶת מַגַּע אַדְמָתֵךְ הַצּוֹרֵב.
אַתְּ מוֹלֶדֶת לְאוֹר לְבָנָה... על ההר מטפסים השבילים, במרחק פעמון הגמלים, במשעול מול פרוכת הליל, צל ברוש ערירי מתפלל. את מולדת לאור לבנה את כמו אימא זוכרת את בנה חלונך שנפתח מול דממה לא ידע תרדמה. על ידינו קוצי הצבר על שפתינו חיוך: – אין דבר! – ובשרנו כואב ואוהב את מגע אדמתך הצורב.
את מולדת לאור לבנה...
|
|
 |
|
ביצוע: אינה גולדנשטייןשנת הקלטה: 16.7.1951
מקור: מתוך אוסף הקלטות קול ישראל בארכיון הצליל בספרייה הלאומית
פסנתר: מרק לברי
ביצוע: לאו רוזנבליטשנת הקלטה: 22.3.1954
מקור: מתוך אוסף הקלטות קול ישראל בארכיון הצליל בספרייה הלאומית
פסנתר: אריה זקס
אופוס 77.
השיר הולחן ע"י לברי סמוך לעלייתו לארץ. על פי האתר למורשת לברי "השיר נכתב עבור השחקנית והזמרת לאה דגנית והוסרט בשנת 1938 ע"י חברת ההפקות אגא-פילם בתל-אביב".
האזינו לביצועה של תום בן ישי.
כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת
contact@zemereshet.co.il.