חדשות זמרשת - אלול תש"ע
11/8/2010
לפניכם דף המידע החודשי על מאמצינו להצלה, לשימור ולהפצת הזמר העברי המוקדם.

אירועי זמרשת:

זרענו שדה בתל חי

ב-29.7.10 עלתה זמרשת הגלילה וקיימה תחת כיפת השמיים בחצר תל חי המשוחזרת אירוע שירת רבים (ה-20 במספר!), שכולו שירים שחוברו והושרו בארץ עד שנת 1948. קהל השרים חווה "חשמל באויר" כשנגה אשד הובילה בשירת שירי י"א באדר ממש על אותה פיסת קרקע עליה נפלו מגיני תל חי. לתמונות ולרשימת השירים ששרנו באירוע - ראו כאן.

כשיקבע תאריך לאירוע הבא - נעדכּנכם!

יומולדת לנתיבה

חברי זמרשת ביקרו את נתיבה בן-יהודה וחגגו אתה את יום הולדתה ה-82 בשירה ובנגינה. עד מאה ועשרים!

חדש באתר זמרשת:

יעל אילת בתקליטור חדש:

ליעל - ידידת זמרשת, זמרת ומנצחת מקהלות בחינוך המיוחד - כמעט 40 שירים באתרנו (ראו כאן). החודש ראה אור תקליטורה החדש "בית קט, שירי ילדים מהעבר שחודשו לא מכבר". 25 שירים ותיקים, שחלקכם בוודאי זוכרים מהגן ומבית הספר היסודי, זוכים בו לביצוע מרענן מפי יעל וגם מפי בנה נבו. ברכות!

ביוגרפיות חדשות באתר:

לזמרת נעמה נרדי, בּתם של ברכה צפירה ונחום נרדי (לחצו כאן)

לתרזה גויטיין, מחלוצות הוראת הריתמיקה בארץ, ומלחינתם של מספר שירים ידועים ("אֳנִיָּה, אֳנִיָּה, עִם כָּנָף כְּשֶׁל יוֹנָה") (לחצו כאן).

משהו על זְמַרְדְּעֵינוּ:

הרבה מאות של שירים עבריים "מפּעם" כבר ניצלו מתהום הנשייה וישרדו בזכות פועלם של יותר משבעים זמרדעינו ושל שמונה "להקות" הזמרדעים שלנו. חלק גדול של השירים האלה לא נכתב מעולם בתוים ואף לא הוקלט. נכון, הקולות כבר לא תמיד זוהרים, ופה ושם יש גם "זיופים", אבל החשיבות הגדולה של הקלטות אלה היא בתיעוד ההיסטוריה המוזיקלית של היישוב העברי בארץ. נציין הפעם את ותיקות מקהלת משמרות, שלזכותן כבר 162(!) שירים באתר (ויהיו עוד רבים) (לתמונות ולרשימת השירים - לחצו כאן). עשרות שנים לאחר ששרו יחד במקהלת נערות מצטיינת בקיבוץ משמרות, נפגשות 13 "הבּנות" מדי פעם ליום עבודה ארוך של שחזור המורשת השירית שלהן ושלנו. כנראה שאת המנגינה שלהן באמת אי אפשר להפסיק.

עוד על הזמרדעים, ועל הוראות פשוטות להקלטה ביתית - כאן.

זמרשת ברדיו:

בתכנית "נחצ'ה בגימל" המשודרת בכל יום ד' בשעות 23:00 עד 1:00 מקדיש נחום היימן אחת לשבועיים פינה ל"זמרשת" בהשתתפות נציגינו. התכנית מוקלטת ואפשר להאזין לה באתר רשת ג' במהלך השבוע.

מייד לאחר מכן, משדרת רשת ג' מ-1:00 בלילה ועד 6:00 בבוקר ברצף שירים עבריים עד קום המדינה.

למתנדבים בעם:

צוות זמרשת פועל בהתנדבות מלאה; הפרוייקט כולו ממומן על ידי תרומות מציבור הגולשים ועל ידי הקהל הרחב הרוכש כרטיסים לאירועי זמרשת. רבים כבר תרמו וסייעו בדרכים שונות. אנו תמיד זקוקים לעזרה נוספת, לפי יכולתכם, בין אם בחומר ובין אם ברוח.

 

דפי המידע נשלחים מדי חודש לרשימת התפוצה

להרשמה לקבלת דף מידע - שלחו לנו מייל אל info@zemereshet.co.il

דפי מידע קודמים ניתן למצוא כאן. ניתן למצוא אותנו גם בפייסבוק!

 

נו, מתי כבר נוכל לשיר: "הַקַּיִץ עָבַר, הַחֹם הַגָּדוֹל" ???

צוות זמרשת:
אביבית, אביתר, אפרת, ברק, גלי, זיוה, יאיר, שי


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: