אַקְדָמוּת מִילִין, וְשָׁרָיוּת שׁוּתָא: אַוְלָא שָׁקִילְנָא, הַרְמָן וּרְשׁוּתָא: בְּבָבֵי תְּרֵי וּתְלַת, דְאֶפְתַּח בְּנַקְשׁוּתָא: בְּבָרֵי דְבָרֵי וְטָרֵי, עֲדֵי לְקַשִׁשׁוּתָא: גְבוּרָן עָלְמִין לֵיה, וְלָא סִפֵּק פְּרִישׁוּתָא: גְוִיל אִלּוּ רְקִיעֵי, קְנֵי כָּל חוּרְשָׁתָא: דְיוֹ אִלּוּ יַמֵּי, וְכָל מֵי כְּנִישׁוּתָא: דַיְירֵי אַרְעָא סַפְרֵי, וְרַשְׁמֵי רַשְׁוָתָא: הֲדַר מָרֵי שְׁמַיָא, וְשַׁלִיט בְּיַבֶּשְׁתָּא: הָקֵם עָלְמָא יְחִידָאֵי, וְכַבְּשֵׁיהּ בְּכַבְּשׁוּתָא: וּבְלָא לֵאוּ שַׁכְלְלֵיה, וּבְלָא תְשָׁשׁוּתָא: וּבְאָתָא קַלִילָא, דְלֵית בָּהּ מְשָׁשׁוּתָא: זַמִין כָּל עֲבִידְתֵּיהּ, בְּהַךְ יוֹמֵי שִׁתָּא: זֵהוֹר יְקָרֵיה עֲלִי, עֲלֵי כּוּרְסֵיהּ דֶּאֱשָׁתָא: חֲיָל אֶלֶף אַלְפִין וְרִבּוֹא, לְשַׁמְשׁוּתָא: חַדְתִּין נְבוֹט לְצַפְרִין, סַגִיאָה טְרָשׁוּתָא: טְפֵי יְקִידִין שְׂרָפִין, כְּלוּל גַפֵּי שִׁתָּא: טְעֵם עַד יִתְיְהֵב לְהוֹן, שְׁתִּיקִין בְּאַדִשְׁתָּא: יְקַבְּלוּן דֵין מִן דֵין שָׁוֵי, דְלָא בְּשַׁשְׁתָּא: יְקַר מְלֵי כָל אַרְעָא, לִתְלוֹתֵי קְדוּשְׁתָּא כְּקָל מִן קֳדָם שַׁדַי, כְּקָל מֵי נְפִישׁוּתָא: כְּרוּבִין קֳבֵל גַלְגַלִין, מְרוֹמְמִין בְּאַוְשָׁתָא: לְמֶחֱזֵי בְּאַנְפָּא עֵין, כְּוַת גִירֵי קַשְׁתָּא: לְכָל אֲתַר דְמִשְׁתַּלְחִין, זְרִיזִין בְּאַשְׁוָתָא: מְבָרְכִין בְּרִיךְ יְקָרֵהּ, בְּכָל לְשָׁן לְחִישׁוּתָא: מֵאֲתַר בֵּית שְׁכִינְתֵּהּ, דְלָא צָרִיךְ בְּחִישׁוּתָא: נְהִים כָּל חֵיל מְרוֹמָא, מְקַלְסִין בַּחֲשַׁשְׁתָּא: נְהִירָא מַלְכוּתֵהּ, לְדָר וְדָר לְאַפְרַשְׁתָּא: סְדִירָא בְּהוֹן קְדוּשְׁתָּא, וְכַד חַלְפָא שַׁעְתָּא: סִיוּמָא דִלְעָלַם, וְאוֹף לָא לִשְׁבוּעָתָא: עֲדַב יְקַר אַחֲסַנְתֵּהּ, חֲבִיבִין דְבִקְבַעְתָּא: עֲבִידִין לֵיהּ חֲטִיבָא, בִּדְנַח וּשְׁקַעְתָּא: פְּרִישָׁן לְמָנָתֵהּ, לְמֶעְבַּד לֵיהּ רְעוּתָא: פְּרִישׁוּתֵהּ שְׁבָחֵהּ, יְחַווּן בְּשָׁעוּתָא: צְבִי וְחָמִיד וְרָגִיג, דְיִלְאוֹן בְּלָעוּתָא: צְלוֹתְהוֹן בְּכֵן מְקַבֵּל, וְהַנְיָא בָּעוּתָא: קְטִירָא לְחֵי עָלְמָא, בְּתָגָא בִּשְׁבוּעָתָא: קֳבֵל יְקַר טוֹטֶפְתָּא, יְתִיבָא בִקְבִיעוּתָא: רְשִׁימָא הִיא גוּפָא, בְּחָכְמְתָא וּבְדַעְתָּא: רְבוּתְהוֹן דְיִשְׂרָאֵל, קְרָאֵי בִשְׁמַעְתָּא: שְׁבַח ריבון עַלְמָא, אֲמִירָא דַכְוָתָא: שְׁפַר עֲלֵיהּ לְחַווּיֵהּ, בְּאַפֵּי מַלְכְּוָתָא: תָּאִין וּמִתְכַּנְשִׁין, כְּחֵיזוּ אַדְוָתָא: תְּמֵהִין וְשַׁיְילִין לֵיהּ, בְּעֵסֶק אַתְוָתָא: אקדמות מילין, ושריות שותא: אולא שקלנא, הרמן ורשותא: בבבי תרי ותלת, דאפתח בנקשותא: בברי דברי וטרי, עדי לקשישותא: גבורן עלמין ליה, ולא סיפק פרישותא: גויל אילו רקיעי, קני כל חורשתא: דיו אילו ימי, וכל מי כנישותא: דיירי ארעא ספרי, ורשמי רשותא: הדר מרי שמיא, ושליט ביבשתא: הקם עלמא יחידאי, וכבשיה בכבשותא: ובלא לאו שכלליה, ובלא תששותא: ובאתא קלילא, דלית בה מששותא: זמין כל עבדתיה, בהך יומי שיתא: זהור יקריה עלי, עלי כורסיה דאשתא: חיל אלף אלפין וריבוא, לשמשותא: חדתין נבוט לצפרין, סגיאה טרשותא: טפי יקידין שרפין, כלול גפי שיתא: טעם עד יתיהב להון, שתיקין באדשתא: יקבלון דין מין דין שוי, דלא בששתא: יקר מלי כל ארעא, לתלותי קדושתא כקל מין קודם שדי, כקל מי נפישותא: כרובין קובל גלגלין, מרוממין באושתא: למחזי באנפא עין, כות גירי קשתא: לכל אתר דמשתלחין, זריזין באשותא: מברכין ברך יקרה, בכל לשן לחישותא: מאתר בית שכנתה, דלא צרך בחישותא: נהים כל חיל מרומא, מקלסין בחששתא: נהירא מלכותה, לדר ודר לאפרשתא: סדירא בהון קדושתא, וכד חלפא שעתא: סיומא דלעלם, ואוף לא לשבועתא: עדב יקר אחסנתה, חביבין דבקבעתא: עבידין ליה חטיבא, בדנח ושקעתא: פרישן למנתה, למעבד ליה רעותא: פרישותה שבחה, יחוון בשעותא: צבי וחמיד ורגיג, דילאון בלעותא: צלותהון בכן מקבל, והניא בעותא: קטירא לחי עלמא, בתגא בשבועתא: קובל יקר טוטפתא, יתיבא בקביעותא: רשימא היא גופא, בחכמתא ובדעתא: רבותהון דישראל, קראי בשמעתא: שבח ריבון עלמא, אמירא דכותא: שפר עליה לחוויה, באפי מלכותא: תאין ומתכנשין, כחיזו אדותא: תמהין ושיילין ליה, בעסק אתותא:
פרטים נוספים
על הגרסה: מתוך "אנציקלופדיה יהודית - דעת"
|