הקטן
גופן
הגדל
גופן
בהלל ובשירים
בְּהַלֵּל וּבְשִׁירִים קַדְּמוּ לֵיל הַשִּׁמּוּרִים! כּוֹכָבִים עָדָה רָקִיעַ, לֵיל הִתְקַדֵּשׁ-חָג הוֹפִיעַ, לִקְרָאתוֹ שָׂשִׂים נָרִיעַ בְּהַלֵּל וּבְשִׁירִים. כָּל דִּכְפִין – בָּרוּךְ בּוֹאֶךָ! כָּל דִּצְרִיך – הֵן פֹּה בֵּיתֵךָ! בְּכָל כּוֹס נוֹצֵץ הַיַּיִן. מִשִׂמְחָה תַּזְהִיר כָּל-עַיִן. זֶה הַלֵּיל מַה-נִשְׁתַּנָּה? וּמַה קֶּסֶם הָרְנָנָה? זֶה הַלֵּיל שֶׁל חֵרוּתֵנוּ! זֹאת הִיא רִנְנַת-גִּילֵנוּ! הָבָה נְקַדֵּם חַגֵּנוּ בְּהַלֵּל, בְּשִׁיר-שִׁירִים.בהלל ובשירים קדמו ליל השימורים! כוכבים עדה רקיע, ליל התקדש-חג הופיע, לקראתו ששים נריע בהלל ובשירים. כל דכפין – ברוך בואך! כל דצריך – הן פה ביתך! בכל כוס נוצץ היין. משמחה תזהיר כל-עיין. זה הליל מה-נשתנה? מה-מרנן הרננה? זה הליל של חרותנו! זואת היא רננת-גילנו! הבה נקדם חגנו בהלל, בשיר-שירים.

פתיחה בנגן חיצוני

מילים: דוד שמעוני
לחן: יהודה שרת

בְּהַלֵּל וּבְשִׁירִים
קַדְּמוּ לֵיל הַשִּׁמּוּרִים!
כּוֹכָבִים עָדָה רָקִיעַ,
לֵיל הִתְקַדֵּשׁ-חָג הוֹפִיעַ,
לִקְרָאתוֹ שָׂשִׂים נָרִיעַ
בְּהַלֵּל וּבְשִׁירִים.

כָּל דִּכְפִין – בָּרוּךְ בּוֹאֶךָ!
כָּל דִּצְרִיך – הֵן פֹּה בֵּיתֵךָ!
בְּכָל כּוֹס נוֹצֵץ הַיַּיִן.
מִשִׂמְחָה תַּזְהִיר כָּל-עַיִן.

זֶה הַלֵּיל מַה-נִשְׁתַּנָּה?
וּמַה קֶּסֶם הָרְנָנָה?
זֶה הַלֵּיל שֶׁל חֵרוּתֵנוּ!
זֹאת הִיא רִנְנַת-גִּילֵנוּ!
הָבָה נְקַדֵּם חַגֵּנוּ
בְּהַלֵּל, בְּשִׁיר-שִׁירִים.
בהלל ובשירים
קדמו ליל השימורים!
כוכבים עדה רקיע,
ליל התקדש-חג הופיע,
לקראתו ששים נריע
בהלל ובשירים.

כל דכפין – ברוך בואך!
כל דצריך – הן פה ביתך!
בכל כוס נוצץ היין.
משמחה תזהיר כל-עיין.

זה הליל מה-נשתנה?
מה-מרנן הרננה?
זה הליל של חרותנו!
זואת היא רננת-גילנו!
הבה נקדם חגנו
בהלל, בשיר-שירים.




 פרטים נוספים
הקלטת זמרדע
ביצוע: ותיקות מקהלת משמרות
שנת הקלטה: 28.9.2010
מקור: אתר זֶמֶרֶשֶׁת


על השיר

זיהוי שמות המחברים: על פי "ניב הקבוצה" 19.

אוהד סטולרז' מספר:

שיר זה מושר בכל שנה בליל הסדר בקיבוץ אפיקים שבעמק הירדן, וככל הנראה גם ביישובים נוספים. כיום, נוהגים באפיקים לדלג על הבית האמצעי, אך הנוסח המלא מופיע בהגדת הקיבוץ, ועד לפני שנים בודדים היו שרים את כולו. ידוע לי כי קיימת לפחות גרסה אחת נוספת של הטקסט בשינויים קלים.

כך נראה העמוד בהגדה בו מופיע השיר:

 


כל מידע נוסף אודות השיר, כולל הערות, סיפורים, צילומים – יתקבל בברכה לכתובת evyatar@zemereshet.co.il.




© זכויות היוצרים שמורות לזֶמֶרֶשֶׁת ו/או למחברים ו/או לאקו"ם